Aktualności

Jak zwiększyć sprzedaż poprzez motywację naszych milusińskich pracowników?

02-01-2013

Na szczęście na postępowanie ludzi można wpłynąć, poprzez odpowiednie sterowanie przyczynami ich niekiedy nonsensownych zachowań. Zadaniem kierujących (czyt. szefa) jest przedstawienie kierowanym (czyt. podwładny) różnych możliwości zrealizowania ich potrzeb. Budowanie, a następnie zaspokojenie różnych celów zawodowych pracownika, można nazwać motywowaniem.

Jak więc zwiększyć sprzedaż?

Zwiększ morale pracownika poprzez odpowiednią motywację jego szanownej osoby.

 

Jak to zrobić?
To, co jest wypadkową sprzedaży to zysk, „a to, co nas podnieca, to się nazywa kasa”. Aby osiągnąć odpowiednie wyniki sprzedaży, należy odpowiednio zmotywować pracowników, co w istotny i dodatni sposób wpłynie na późniejsze profity firmy. Jeśli chcesz, by Twoja organizacja sprzedawała najwyższej jakości produkty lub usługi, to osiągniesz to tylko wtedy, gdy Twoi pracownicy będą zadowoleni, a to z kolei przełoży się na zadowolenie klientów. Usatysfakcjonowany konsument to potencjalnie większa sprzedaż i większe obroty przedsiębiorstwa. Zadowolony klient to dobry klient!

Jak zwiększyć motywację?
Aby pracownik wykonywał swoje obowiązki w odpowiedni i zadowalający pracodawcę oraz klientów sposób, musi czuć, że jest częścią zespołu, częścią firmy, bez której cały mechanizm nie ma najmniejszego sensu. Znane są różne sposoby  motywowania pracowników, ale motywacja dzieli się przede wszystkim na motywację finansową i pozafinansową.

Motywacja finansowa, wbrew pozorom, jest mniej wiążącą formą motywowania pracowników do efektywnej sprzedaży. Jest to głównie zachęta finansowa oraz materialna w postaci, np.: premii, nagród materialnych, darmowych produktów, telefonu kom., a także samochodu służbowego z darmowym tankowaniem.

Stosując wobec pracownika motywację pozafinansową, musisz dać mu poczucie bezpieczeństwa – jak u mamy w domu, stabilności pracy oraz zapewnić go o jego silnej pozycji w firmie. Taka motywacja jest często bardziej skuteczna, niż kuszenie pieniędzmi czy innymi formami materialnymi. Daj pracownikowi możliwość realizowania ścieżki kariery, co nakłoni go do wkładania większego wysiłku w zadania, które wykonuje oraz ciągłego rozwoju kompetencji i umiejętności. Daj mu możliwość rozwoju i awansu, a odwdzięczy się sumienną pracą i wzrostem obrotów firmy.

Odpowiednia motywacja pracownika zwiąże go i uzależni od firmy - jak w starym dobrym małżeństwie - a także w znaczący sposób podniesie jego wydajność oraz efektywność całej organizacji. Można to osiągnąć również poprzez dodatkowe dopłaty do leczenia, czyli zwiększoną opiekę medyczną pracujących. Wykupienie ubezpieczenia zdrowotnego w towarzystwie ubezpieczeniowym lub abonamentu w prywatnej firmie medycznej może stać się dodatkowym bodżcem dla zatrudnionego. Także atrakcyjny system szkoleń czy oficjalna pochwała pracownika za uzyskanie zadowalających wyników w sprzedaży, da odpowiedni rezultat w postaci większej motywacji do pracy i podniesienie systemu wartości zatrudnionego. Pewność siebie i wiara we własne możliwości daje „kopa” do działania.
 

lista aktualności

Copyright © OptimumHR Wszelkie prawa zastrzeżone


Dotacje na innowacje - inwestujemy w waszą przyszłość